25

Veľký objem motora, jeep a Ružindol. To majú spoločné Roman a Palo. Bývajú len pár domov od seba a obaja pred domom parkujú ,,Číro“ – Jeep Cherokee.  Kôli reportáži sme sa stretli len pár dní pred ich odchodom na dovolenku. All inclusive v Egypte?  To určite nie!  Na ,,jeepkach“ do Čiernej Hory, tak ako sa na správnych offroaďákov patrí.

25

Túto plynofikovanú dvojicu môžete vidieť jazdiť na mnohých slovenských podujatiach, kde predvádzajú kus jazdeckého umenia a veľmi pekne fungujúcu techniku. Svoje autá poznajú ako vlastné topánky. Sú im verný  už niekoľko rokov a väčšinu úprav robili svojpomocne. Pri kofole nám v skratke porozprávali príbehy svojich aut.

1

Ako prvý z tejto dvojice si zadovážil Jeepa Palo. Bolo to zhruba pred šiestimi rokmi a s tým, ktoré vidíme dnes už moc spoločného nemá. Bolo čierne a s dieselovým motorom. Časom prišlo k postupným výmenám asi každej časti auta a dnes tu vidíme tento prepracovaný stroj. Ako nám Palo povedal, boli to dlhé roky ladenia a prerábania, ktoré viedli až k maximálnej spokojnosti a spoľahlivosti. Dnes má jeho Jeep zadok na vinutých pružinách, zadnú nápravu z Pajera 2,8TD, k nej doladený prevod v prednej náprave. Vzadu mu pomáha vzduchová uzávierka diferenciálu a vpredu automatický aussie locker. Nápravy sú zavesené na dlhých ramenách, ktoré sa takmer stretávajú v strede auta. Všetko to tlmia tlmiče rough country. Ako inak ani motor neostal pôvodný, z benzínového 4litra je dnes 4,5 liter so zníženou hlavou, ladenými zvodmi a frézovanými kanálmi. Všetko doladené potrebnými úpravami ako výmena kľukovej hriadele, vstrekovačov paliva a podobne. Palo si všetko na svojom aute robil a robí sám, takže aj kompletný vonkajší vzhľad doladený ochrannou klietkou, pevnostnými nárazníkmi a prahmi je jeho výtvorom. Samozrejme za výdatnej pomoci Romana.

15

Roman očarený Palovým Jeepom, si ho zakúpil o dva roky neskôr. Čakalo ho veľa práce z rekonštrukciou a úpravami, vybral sa skôr civilnejšou verziou úprav, ktorá mu umožňuje auto používať aj na denné vozenie. Nápravy ostali sériové, ale s vymenenými prevodmi za 4,11 a upravenými brzdami. Taktiež prišlo aj na výrobu iných ramien a osadenie prednej automatickej uzávierky lockright. Tlmiče sú podobne ako u Pala rough country. Roman s Palom rovnako ako pri prvom Jeepe vyrobili komplet pevnostné nárazníky a záhradku.

8

Čo sa týka obutia, obaja majú na svoje auto dve sady pneumatík, cestnejšie MTčka, ktoré je vidno na fotkách a na blatovejšie akcie obúvajú drsnejšie T3jky.

Na záver už neostáva nič iné ako popriať chalanom veľa ďalších úspešných akcií a výletov na ich „Čírach“ a hlavne veľa kilometrov bez porúch a iných nehôd.

AUTOR: Tomáš Ilenčík  FOTO: Matej Ilenčík

Galéria:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28