nahladcavojĎaľším tohtoročným podujatím, ktoré sme mohli mediálne podporiť a stať sa tak jeho súčasťou bol Čavoj extreme offroad 2013.

Kto by nepoznal organizátorov tohto podujatia. Je to jedna s najviditeľnejších, najhlučnejších a najväčších výprav na offroadových podujatiach. Partia z offroad klubu Prievidza zorganizovala už siedmy ročník offroadového festivalu. A prívlastok extreme mu právom patril.

Na návštevníkov čakal kemp plný zábavy, jedla a pitia. Na jazdcov trate plné adrenalínu a vďaka počasiu aj plné prachu.

V piatok popoludní sa kemp začal plniť ľuďmi aj autami. Pre súťaživcov bol pripravený piatkový nočný prológ v podobe meraného trialu. Autá sa na štart začali radiť po západe slnka. Trať sa začínala pomerne dlhým rovným úsekom, na konci ktorého čakala na jazdcov prvá trialová sekcia. Práve záver rovinky nachytal posádku  špeciálu Toyota, ktorá svojich pár kotrmelcov zvládla bravúrne a po nahodení pneumatík dorazila do cieľa. Po niekoľkých trialových prekážkach nasledoval opäť šprint, tentokrát do strmého kopca. V závere ešte niekoľko prekážok pre oko diváka a dojazd do cieľa.

S pribúdajúcimi hodinami sa po odjazdení prológu presunulo dianie spať do kempu. Moderátor spolu s ,,Kúzlom“ roztočili kolotoč zábavy a súťaží naplno. Vytrvalci sa zabávali do neskorého večera alebo skorého rána.

Sobotňajšie ráno patrilo prípravám pred štartom celodennej trophy. Niečo po desiatej sa autá začali zoraďovať na odjazd na jeden z troch štartovacích bodov. Organizátori sa pre tento krok rozhodli, aby zabránili tvorbe dlhých kolón pri prvých obtiažnejších sekciách. Žiaľ pri takom počte registrovaných účastníkov sa tomu úplne predísť nedá. Hneď v úvode dňa prejazd traťou a život organizátorom skomplikoval ,,vygúľaný“ Sang Yong. Incident sa nezaobišiel bez zranení, ale musím podotknúť, že vzhľadom k okolnostiam sa skončil celkom dobre. Ľudia sa najlepšie učia na vlastných chybách, ale aj tie cudzie nás môžu upozorniť a poučiť.

Aj napriek suchu, ktoré sprevádzalo tento ročník, niektoré pasáže trate jazdcov poriadne vytrápili. Trať bola veľmi dobre značená, v mape boli značené dokonca aj obtiažnosti jednotlivých výjazdov a zjazdov. Ale keďže povrch sa so stúpajúcim počtom prejdených áut dosť menil, v závere sme natrafili na úsek označený ako stredne obtiažny, ktorý posledná skupinka zdolávala za pomoci navijakov viac ako hodinu.

Uvarení, zaprášení, ale plní dobrých dojmov sme sa k večeru začali presúvať do kempu.

Pri dobrom guláši, všetci, ktorí mali tombolový lístok čakali na losovanie. Večernú zábavu mala na starosti skupina 2SPband. Veľmi slušnou hudobnou produkciou zabávali československými hitmi divákov dlho do noci. V tomto tempe pokračoval aj DJ PUCEL.

Nedeľné ráno bolo pre mnohých určite náročné, ale to k dobrej večernej zábave už akosi patrí. Záver celého podujatia patril disciplíne ,,driftrial“. Bol to podobný trial ako v piatok večer, pribudlo v ňom však niekoľko technických pasáži. Lúka nad traťou sa premenila na veľkú tribúnu. Pretek s časom sa mohol začať. Aj napriek obrovskému nasadeniu súťažiacich a záludnostiam trate sa nikomu nepodarilo dostať svoje auto na bok ani na strechu. V závere sa na štart postavili aj jazdci z domáceho klubu a odjazdili si svoj klubový pohár.

Nedeľný obed sa niesol v duchu hodnotení, poďakovaní a samozrejme ocenení tých najrýchlejších. Traja najrýchlejší z každej kategórie si odniesli pohár a vecnú cenu. A to bol vlastne úplný koniec podujatia, Lúka nad Čavojom sa vyprázdnila a stíchla a aj my sme sa vybrali späť na cestu do civilizácie.

Čavoj je akcia plná pohody, zábavy a dobrého offroadového pojazdenia. Na záver mi už nezostáva nič iné ako sa poďakovať ľuďom z Offroad klubu Prievidza za organizáciu podujatia a za pozvanie. Už teraz sa s celým našim tímom tešíme na ďalší ročník.

AUTOR: Tomáš Ilenčík

Galéria k článku:

FOTO: Matej Ilenčík

cavoj2013_mi (1) cavoj2013_mi (2) cavoj2013_mi (3) cavoj2013_mi (4) cavoj2013_mi (5) cavoj2013_mi (6) cavoj2013_mi (7) cavoj2013_mi (8) cavoj2013_mi (9) cavoj2013_mi (10) cavoj_2013pi_mi (1) cavoj_2013pi_mi (2) cavoj_2013pi_mi (4) cavoj_2013pi_mi (5) cavoj_2013pi_mi (6) cavoj2013_mi (11) cavoj2013_mi (12) cavoj2013_mi (13) cavoj_2013pi_mi (3) cavoj2013_mi (14) cavoj2013_mi (15) cavoj_2013pi_mi (7) cavoj_2013pi_mi (8) cavoj2013_mi (16) cavoj2013_mi (17) cavoj2013_mi (18) cavoj2013_mi (19) cavoj2013_mi (20) cavoj2013_mi (21) cavoj2013_mi (22) cavoj2013_mi (23) cavoj2013_mi (24) cavoj2013_mi (25) cavoj2013_mi (26) cavoj2013_mi (27) cavoj2013_mi (28) cavoj2013_mi (29) cavoj2013_mi (30) cavoj2013_mi (31) cavoj2013_mi (32) cavoj2013_mi (33) cavoj2013_mi (34) cavoj2013_mi (35) cavoj2013_mi (36) cavoj2013_mi (37) cavoj2013_mi (38) cavoj2013_mi (39) cavoj2013_mi (40) cavoj2013_mi (41) cavoj2013_mi (42) cavoj2013_mi (43) cavoj2013_mi (44) cavoj2013_mi (45) cavoj2013_mi (46) cavoj2013_mi (47) cavoj2013_mi (48) cavoj2013_mi (49) cavoj2013_mi (50) cavoj2013_mi (51) cavoj2013_mi (52)cavoj2013_mi (53) cavoj2013_mi (54) cavoj2013_mi (55) cavoj2013_mi (56) cavoj2013_mi (57) cavoj2013_mi (58) cavoj2013_mi (59) cavoj2013_mi (60) cavoj2013_mi (61) cavoj2013_mi (62) cavoj2013_mi (63) cavoj2013_mi (64) cavoj2013_mi (65) cavoj2013_mi (66) cavoj2013_mi (67) cavoj2013_mi (68) cavoj2013_mi (69) cavoj2013_mi (70) cavoj2013_mi (71) cavoj2013_mi (72) cavoj2013_mi (73) cavoj2013_mi (74) cavoj2013_mi (75) cavoj2013_mi (76) cavoj2013_mi (77) cavoj2013_mi (78) cavoj2013_mi (79) cavoj2013_mi (80) cavoj2013_mi (81) cavoj2013_mi (82) cavoj2013_mi (83) cavoj2013_mi (84) cavoj2013_mi (85) cavoj2013_mi (86) cavoj2013_mi (87) cavoj2013_mi (88) cavoj2013_mi (89) cavoj2013_mi (90) cavoj2013_mi (91)