titulkambgAko ďalšiu slovenskú offroad stavbu Vám predstavujeme tohto „Nemca“, ktorý pomocou zlatých slovenských rúk jeho majiteľa Ľubomíra mierne prodrástol.

Jedná sa o Mercedes G z roku 1984. Ľubomír ho kúpil ako sériovku, v tomto stave však dlho neostal. Úpravu začal výmenou motora, nemecký motor nahradil výkonným benzínovým japoncom o objeme 4,0 litra z Lexusu. Keďže Lexus je doslova natlačený elektronikou, Ľuboš strávil 2 týždne cvakaním káblov a dosiahol tak minimum elektroniky, ktorá nemá príliš v láske vodu a blato. Prevodovka bola osadená tiež z lexusu, samozrejme automat. Toto všetko je napojené na originálnu prídavnú prevodovku mercedes.

Po výmene motora prišla prvá akcia a test na ostro, výkon motora bol podľa očakávania postačujúci, ale nápravy s ním odmietli spolupracovať a nevydržali ani prvú akciu. Na základe tohto prišlo rozhodnutie osadiť portálové nápravy z unimoga a tým aj prestavať podvozok. Vinuté pružiny sú neznámeho pôvodu, jednoducho sadli tam a sú dobré. Tlmiče na takto ťažké a veľké auto museli byť fakt silné a tak ich Ľubomír kúpil za morom. Pôvodne boli určené na Jeep. Brzdy pochádzajú opäť z Lexusu a sú upravené aj na smerové brzdenie, kôli účasti na trialoch. O riadenie sa stará hydraulika. Asi každý si všimne na tomto aute jeho obrovské kolesá, tie pochádzajú z obrneného transportéra a majú priemer 44palcov. O bezpečnosť posádky sa stará vonkajšia ochranná klietka, ktorá už bola aj otestovaná. Zdá sa, že úspešne.

Ľubomíra a jeho Géčko môžete vidieť takmer na všetkých slovenských offroadových podujatiach, najčastejšie na pretekoch MSR v offroadtriale.

Na záver ostáva už len poďakovať Ľubošovi za rozhovor a popriať mu veľa šťastia pri ďalšom jazdení a aj pri stavbe ďalšieho stroja, ktorú plánuje.

AUTOR: Matej Ilenčík    FOTO: Jakub Tinka 

 

Galéria k článku:

mini-DSC_8920 mini-DSC_8921 mini-DSC_8923 mini-DSC_8925 mini-DSC_8927 mini-DSC_8929 mini-DSC_8931 mini-DSC_8933 mini-DSC_8934 mini-DSC_8936 mini-DSC_8939 mini-DSC_8941 mini-DSC_8946 mini-DSC_8947 mini-DSC_8948 mini-DSC_8950