OLYMPUS DIGITAL CAMERAPriemerný rozmer kolies terénnych áut 37 palcov, priemerný zdvih tlmičov 14 palcov a objem motora zásadne cez 4 litre, to je SEMA!

Veľkolepo vnímaná  najväčšia výstava úpravcov automobilov v USA a  možno aj na svete.

Ihneď po prílete do LasVegas nás prekvapovali rôzne krásne upravené autá jazdiace aj bežne na uliciach v premávke. Všetky umelé kopce, aby mal na čom Ken Block predvádzať svoje šialené kúsky boli hotové už niekoľko dní pred zahájením výstavy. Kamióny naložené upravenými autami prúdili do Vegas vraj už týždeň pred Semou.

Ale, aby sme neodbiehali od témy, poďme teda na offroady.

Domáci výrobcovia automobilov a doplnkov sa predbiehali v inováciách, až by som povedal, že koncom druhého dňa som už strácal prehľad.

Američania si vďaka veľkému trhu a silnej konkurencii postupne zdokonaľujú cit pre detaily a používanie kvalitných materiálov. Začali sa pri úpravách offroadov taktiež viac sústrediť na hmotnosť vozidiel o čom svedčí veľa doplnkov z hliníkových zliatin a karbónu.

Ja som sa sústredil najmä na spracovanie podvozkov, tlmičov a ich nastavenie, pričom samozrejme nemôžem nespomenúť vozidlá ICON 4×4, ktoré sú pre mňa svojou jednoduchosťou a čistým spracovaním určitým benchmarkom, od ktorého sa aj pri mojej práci odrážam.

Veľmi milo ma prekvapilo množstvo výrobcov  kvalitných tlmičov,  ktorí tvoria dobre alternatívy k notoricky známym značkám ako Fox, King či Bilstein. Títo výrobcovia priam až vynikajú individuálnym prístupom a ochotou riešiť aj malé zákazky, aby sa vyrovnali svojím veľkým konkurentom. Bolo  pre mňa príjemné komunikovať s týmito ľuďmi o rôznych možnostiach výroby a následnom nastavení tlmičov, ktoré sa niekedy zdá byť neobmedzené.

Prekvapil ma exponát elektrického závodného baja špeciálu SRI EV1, pripomínal skôr raketoplán ako auto, dokonalosť jeho spracovania bola priam dych vyrážajúca. Kilometre zvarov na ráme z odľahčených trubiek, karbónová karoséria a všetko čo bolo možné a vhodné bolo vyfrézované z hliníkových zliatin. Suma sumárum: 2,2 tony, 500koní, cez 1000Nm a 100 míľ dojazd už po 5 hodinovom nabíjaní.

Trochu sklamaný sme však boli tým, že sme nenašli ani jeden európskejší model auta, skrátka nič načo sme u nás zvyknutí, no našťastie sa veľa inovácií, ktoré sme videli dá aplikovať aj na naše radosti.

Na amíkoch sa mi veľmi páčia ich úpravy starých, aj 30-40 ročných áut, ktoré sú robené tak, aby autá spĺňali všetky požiadavky moderného človeka do dokonalosti. Prvé modely Fordu Bronco, či staručké Power Wagony, pod ktorými svietia nové nápravy, kotúčové brzdy, či moderné dieselové alebo benzínové motory. A čo bolo pre mňa pomerne šokujúce, majú radi manuálne prevodovky J

Odporúčanie na záver, ak by ste si našli čas a potrebné financie, návšteva SEMA SHOW určite stojí za to, ale nezabudnite si zabaliť veľmi pohodlné topánky, čakajú Vás 4 dni intenzívneho chodenia a bádania nových trendov v úpravách automobilov.

AUTOR: Adam Zachar

Galéria k článku:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA