wrangler1

Tento Wrangler by som zaradil do skupiny mestských offroadov, jeho využitie je primárne na mestské vozenie a prípadný ľahší terén, je to proste Kubova leštenka. Príbeh jeho stavby je zaujímavý, keď sa Kubo stal majiteľom svojej Jeepky, mala už nejaký ten kilometer za sebou a k tomu aj adekvátne chybičky, rozhodol sa preto, že ju dá dokopy a pekne ju upraví. Tak sa aj stalo.

Prichádzame teda k samotnému oživeniu tejto legendy a decentnému zmoderňovaniu. Ako som už spomenul, táto fáza prebehla zaujímavo. Trvala totiž zhruba 16 hodín, samozrejme okrem nákupu dielov. Kubo s partičkou kamarátov, sa po práci zavreli do dielne a po 16tich hodinách na druhý deň ráno vyšla von jeho Jeepka v leštenkovom stave.

A čo všetko sa udialo za tých 16 hodín Vám teraz podrobne popíšem. Pre väčšie pohodlie pri jazde našim hlavným mestom či drobným terénom chalani nahodili struny so 4-palcovým liftom ProComp, k nim prišli adekvátne dlhé tlmiče tej istej značky. Úpravu podvozku zavŕšili ramená potrebné pri zdvihnutí na pružinách, tie sú rovnako od značky ProComp. Všetky tieto diely ponúka ProComp ako sadu pre 4-palcový lift wranglera TJ. Počas vylepšovania podvozku samozrejme prišlo aj na potrebnú  údržbu, čiže chalani pomenili všetky náplne v diferenciáloch a ostatných častiach pohonu a všetko dostalo nový náter, aby bola Jeepka nachystaná na zimnú premávku po nasolených cestách.

Keďže staré nárazníky boli dobyté, hrdzavé a vpredu boli prvky na montáž snežného pluhu, Kubo sa rozhodol Jeepke kúpiť predný aj zadný pevnostný nárazník značky Warn. Ten zadný obsahuje aj pekné a jednoduché rameno na zavesenie rezervy. Po bokoch nárazníky doplnili pevnostné našlapy slovenskej výroby, od spoločnosti ORC.

Podľa pravidla, kolesá robia auto, pod túto jeepku prišli nové 16-palcové plechové disky, na ktorých sú obuté pneumatiky Yokohama Geolandar  s MT dezénom o rozmere 285/75 R16.

Zmenou a opravou prešla aj elektroinštalácia.  Keďže auto bolo ako nové dovezené na Slovensko z USA, bolo potrebné prerobiť svetlá na európsky spôsob. Pri tom boli vymenené aj ostatné svetlá za nové čistejšie kusy, a Kubo nahodil aj prídavné svetlá na predný nárazník.

Po všetkých technických záležitostiach prišla na rad estetická stránka opravy. Jeepka bola kompletne vyčistená, vyumývaná a lak sa po preleštení stal opäť sviežo červený.

Na záver pár technických číselných údajov. Wrangler poháňa 4-litrový benzínový motor, jeho výkon je 177koní čo bolo vidno na svižnosti pri jazde Bratislavou. Typická pre wranglery je samozrejme 4-rýchlostná automatická prevodovka.

Keďže Kubo aktuálne presedlal na väčší a spotrebovo prijateľnejší Landrover Discovery 2, jeho Jeepka je momentálne na predaj. Pre prípadný záujem o informácie kontaktujte našu redakciu na info@4x4life.sk .

AUTOR: Matej Ilenčík      FOTO: Matej Ilenčík

Galéria k článku:

wrangler1 wrangler2 wrangler3 wrangler4 wrangler5 wrangler6 wrangler7 wrangler8 wrangler9 wrangler10 wrangler11 wrangler12 wrangler13 wrangler14 wrangler15 wrangler16 wrangler17 wrangler18 wrangler19