DSC_4392Ako druhú slovenskú stavbu v poradí Vám prinášame auto, ktoré v offroadovej komunite na Slovensku pozná veľmi veľa ľudí. Jeho kariéra sa vyvinula z bežného jazdenia pre zábavu až na vrchol závodnej úrovne. Na úvod by som ho opísal známou frázou „malý, ale šikovný“ , jeho rozmery sú malinké, ale výkony veľmi výrazné, jeho pracovný a rodinný názov je Eljot a je to plnokrvný trialista.

Ako už napovedá pomenovanie, jedná sa o Suzuki LJ80. Jeho majiteľom je Ivo a jeho brat René, v tejto zostave tvoria aj posádku počas podujatí offroadtrialu.

Poďme teda postupne na jeho fungovanie v offroadovom a trialovom svete. Ivo ho kúpil pred šiestimi rokmi v Nemecku a priviezol si ho na Slovensko ako úplnú sériovku. Prvé roky to bolo klasické brázdenie offroadových akcií pre zábavu, ale v roku 2010 nastala pre Eljota zásadná zmena, na Slovensku sa konal prvý ročník pretekov v triale a Ivo sa na základe pozvaní a rád od kamarátov do neho zapojil, odvtedy nevynechal ani jeden pretek až dodnes.

Samozrejme sa celé toto účinkovanie nezaobišlo bez potrebných úprav, ktoré sú v konečnom dôsledku na Eljotovi veľmi značné. Úpravou prešli takmer všetky časti karosérie, motora aj podvozku. Toto Suzuki poháňa po tratiach motor 1,6 16ventil zo Suzuki Swift skombinovaný s prevodovkou Suzuki Samurai 413 a prídavnou prevodovkou so spomalenými prevodmi. Motor má zvýšené chladenie pomocou hliníkového chladiča. Táto pohonná jednotka ženie upravené nápravy, v ktorých sú uzávierky diferenciálov vpredu aj vzadu, predné pevnostné poloosi a kĺby. Cez duralové podložky sa dostávame k diskom, ktoré sú plechové a vybavené beadlockmi. Na nich sú obuté pneumatiky Fedima Trial Ade o rozmere 31×10,5 R15, ich dezén je kópia SuperSwamper Bogger. Tieto protektory Ivo uprednostnil z dôvodu pevnejších bočníc, čo je pri triale veľkou výhodou.

Pruženie zabezpečujú na zákazku vyrobené listové péra a tlmiče dovezené z Ameriky, ich výyrobca je Doetsch Tech. Keďže trial je hlavne o zatáčaní, Ivo si pre zmiernenie posilkového efektu riadenia bez serva dorobil aj posilňovač.

Ako som už spomínal, značnou úpravou prešla aj karoséria. Strechu nahradila ochranná trubková klietka, takže Eljot je vlastne úplne klimatizované vozidlo, blatníky museli dať priestor veľkým pneumatikám a všetky časti, ktoré boli navyše, museli dať prednosť chudnutiu Eljota. Interiér považujem v tomto aute za veľmi vkusne a zároveň účelne upravený, nechýbajú v ňom závodné anatomické sedačky a bezpečnostné pásy, prístrojovka obsahuje iba základné merače a ovládače uzávierok.

S Ivom som prebral aj ich účinkovanie v triale, doterajšie úspechy a plány do ďalšej sezóny. Eljot má na svojom konte dve celkové druhé miesta v MSR v triale vo svojej kategórii, v minulej sezóne sa dostal na tú najvyššiu pozíciu v konečnom hodnotení a získal aj peknú šiestu priečku v preteku európskeho pohára, samozrejme aj zásluhou jeho posádky, keďže trial je aj o šoférskom a navigátorskom umení. Čo sa plánov týka, táto súdržná trojka chce opäť odjazdiť MSR v triale aj keď takým šetrnejším tempom, keďže prioritou sa stal pre nich Eurotrial. Pri tomto aute sa nedá nespomenúť jeho častý pobyt na streche počas pretekov, Ivo a René berú tieto búdky športovo aj keď na Eljotovi sú viditeľné nejaké tie jazvy. Proste to patrí k tomuto športu.

Na záver by som len poprial Ivovi a Renému veľa šťastia a úspechov s Eljotom v ďaľšom účinkovaní na trialovej scéne.

AUTOR: Matej Ilenčík      FOTO: Jakub Tinka

Stiahnite si pozadie k tomuto článku: Pozadia na stiahnutie

Galéria k článku:

DSC_4380 DSC_4381 DSC_4382 DSC_4384 DSC_4387 DSC_4392 DSC_4393 DSC_4396 DSC_4397 DSC_4398 DSC_4400 DSC_4402 DSC_4405 DSC_4407 DSC_4410 DSC_4411 DSC_4412 DSC_4417 DSC_4419 DSC_4422 DSC_4428 DSC_4432 DSC_4433 DSC_4449 DSC_4457 DSC_4471 DSC_4487 DSC_4490