Od začiatkov fungovania nášho magazínu je nám verným a neúnavným partnerom na cestách aj v teréne náš,,Landík“. V Japonsku ho vyrobili už v roku 1987, pod menom TOYOTA Land Cruiser LJ73. Pod kapotou má síce poslabší ale neúnavný štvorvalcový turbo diesel s označením 2L-T so sériovým výkonom 66kW. V zadnom diferenciáli má samosvor a disponovala nižšou výbavou bez elektricky ovládaných okien – LX.

Náš ,,Landík“ pôvodne vozil svojho rakúskeho prvomajiteľa po poľovačkách . K nám sa dostal pomerne skorodovaný, ale v slušnom technickom stave. A tak ako prvé na rad prišli zváračka a karbobrúska. Potom nový nástrek do pôvodnej farby a z popolvára bol zrazu princ. Na rad prišli drobné úpravy pre zvýšenie pohodlia, prejazdnosti a naozaj nedostatočného výkonu. ,,Landík“ dostal nové sedačky RECARO upevnené na pôvodný systém odpruženia sedadiel. Sedačky pôvodne z fordu RS2000 mu vyslovene sedia a naozaj zabezpečujú pohodlie i dobré držanie tela pri bočných náklonoch. Podvozok IRONMAN je kombináciou originálneho kitu určeného pre tento model a zadných tlmičov ironman určených pre landcruiser série 200. Toto riešenie sme zvolili kvôli dĺžke tlmičov, ktoré sa nám zdali aj napriek 2“ liftu krátke. Strešný nosič vhodný pre prácu kameramana a fotografa je výrobkom našej dielne, nemá ,,zábradlie“ a v prednej časti je vybavený pridavnými reflektormi a osadením špz, ktorá len o chlp spĺňa podmienky maximálnej výšky podľa príslušných predpisov. V interiéri prebehlo len zopár drobných zmien, pôvodné archaické kormidlo nahradil modernejší volant, pôvodne z Toyoty 4runner. Na komunikáciu slúži CB vysielačka umiestnená na stredovej konzole spolu s prepínačmi na prídavné svetlá. Pre zvýšenie výkonu bolo upravené a zrepasované palivové čerpadlo, zvýšený tlak turba pomocou regulátora obtoku od firmy TURBOSMART a upravený skrátený výfuk, na kontrolu pribudol na prístrojovej doske budík na meranie tlaku turba. Nie je to raketa, ale momentálne dokáže motor aj v náročných podmienkach hnať 35 palcové pneumatiky. Do terénu obúvame pneumatiky Silverstone so vzorom T3 v rozmere 35×10,5 R16 a na zimu ortodoxné zimné pneumatiky KUMHO KC11 v rozmere 285/75 R16 na plechových diskoch s rozmerom 8×16 a et -25. Pod zadnými kolesami máme trojcentimetrové podložky. Pôvodné plechové a skorodované nárazníky nahradili minimalistické trubkové z našej produkcie. Na prednom nárazníku na drobnej rampe trónia dva prídavné svetlomety a liatinový prievlak pre lano z navijaku WARN XD9000i.

V rámci servisu boli na podvozku vymenené silentbloky ramien za polyuretanové. Všetky ostatné gumové prvky ako silentbloky panhardských tyčí sme použili originál TOYOTA.V nápravách, motore i prevodovkách používame olej ENEOS. Motor dostal popri úpravách nové rozvody, klinové remene, žhaviče, termostat, viskospojku. Keďže naša toyota najazdí za reportážami, ktoré Vám pravidelne prinášame pomerne veľa kilometrov potrebuje pravidelný servis. O prísun potrebných náhradných dielov sa stará náš partner, firma Szekop. Chlapci zo Szekopu vždy ochotne prehľadávajú katalógy s cieľom dodať tie správne diely za rozumnú cenu, čo pri veku nášho auta nie je vždy jednoduché. Za to im patrí naša veľká vďaka.

Tím 4x4life.sk

GALÉRIA:

mini-1920583_10201633925362046_1756635300804897659_n mini-landik_clanok (2) mini-landik_clanok (3)

FOTKY Z OPRÁV A ÚPRAV:

mini-landik_clanok (4) mini-landik_clanok (5) mini-landik_clanok (6) mini-landik_clanok (7) mini-landik_clanok (8) mini-landik_clanok (9) mini-landik_clanok (10) mini-landik_clanok (11) mini-landik_clanok (12) mini-landik_clanok (13) mini-landik_clanok (14) mini-landik_clanok (15) mini-off0115_5